PSYCHOLOG

PSYCHOLOG

Poniedziałek 8.30 – 9.30; 13.00 – 14.10

Wtorek 13.15 – 14.15

Środa 7.10 – 9.35

Czwartek 12.15 – 15.15

POMOC W KRYZYSIE PSYCHICZNYM

Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży

tel. 116 111

(czynny 7 dni w tygodniu, 24 h na dobę)

Telefon zaufania dla osób dorosłych

w kryzysie emocjonalnym

tel. 116 123

(pon-pt od 14:00-22:00, połączenie bezpłatne)

Bezpłatna linia wsparcia dla osób

po stracie bliskich

tel. 0 800 108 108

(pon-pt od 14.00 do 20.00)

Całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i nauczycieli

tel. 800 080 222

Ogólnopolski Telefon Dla Ofiar Przemocy

w Rodzinie „Niebieska Linia”

tel. 800 120 002

telefon pracuje całodobowo

Psycholog szkolny

mgr Anna Szymczak

aszymczak@spchlebow.pl

………………………………………………………………………………………………………………………………

#SQUIDGAMEniedladzieci

        W ostatnich tygodniach koreański serial SQUID GAME bije rekordy oglądalności w Polsce i na całym świecie. Stał się już najpopularniejszym serialem w historii platformy NETFLIX. Pomimo że film jest przeznaczony dla widzów 16+, z dnia na dzień coraz chętniej oglądają go i dyskutują o nim dzieci w wieku wczesnoszkolnym. W serialu dzieci mogą zobaczyć zmagania zawodników, w których przegrana oznacza śmierć. W mediach społecznościowych już pojawiają się challenge, które zachęcają dzieci do ryzykownych i krzywdzących zachowań – siebie i innych.

        Apelujemy do rodziców i nauczycieli o rozmowę z dziećmi, zainteresowanie się, co dzieci oglądają w Internecie i czym się inspirują.

        Z dziećmi, które oglądają lub już widziały serial, warto porozmawiać; zapytać o ich odbiór, emocje. Powiedzieć, że negatywne, przemocowe zachowania aktorów nie pokazują realnych sytuacji i nie można ich pod żadnym pozorem naśladować; wesprzeć dzieci, u których kontakt z serialem wywołał niezrozumienie i niepokój. Ważne, by zadbać o przyjazną atmosferę takiej rozmowy, nie oceniać, nie mieć do dziecka pretensji i żalu. Nie kupujmy też dzieciom gadżetów związanych z serialem, reagujmy na niebezpieczne zachowania nawiązujące do fabuły. 

        Rodzice i nauczyciele znajdą naszą pomoc, dzwoniąc pod numer 800 100 100 – telefon w sprawie bezpieczeństwa dzieci, czynny od poniedziałku do piątku, w godzinach 12 – 15.

        Dzieci, które potrzebują porozmawiać o tym, co dla nich ważne i trudne mogą zadzwonić do 116111 – telefonu zaufania dla dzieci i młodzieży. Telefon jest czynny 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę.

        Drodzy dorośli, bądźmy uważni!

Więcej: https://fdds.pl/…/squid-game-serial-nie-dla-dzieci.html

Źródło: Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę

……………………………………………………………………………………………………………………………….

Innowacja pedagogiczna:

 „Strefa uważności”

Kreatywna aktywność z elementami jogi.

Relaksacja. Uważność.  

„Joga jest podobna do muzyki.

Rytm ciała, melodia umysłu i harmonia duszy

 tworzą symfonię życia.”
B.K.S Iyengar

Nazwa placówki: Szkoła Podstawowa im. J. Mehoffera w Chlebowie

Autor: Anna Szymczak

Temat: „Strefa uważności” Kreatywna aktywność z elementami jogi. Relaksacja. Uważność. 

           Adresatami innowacji są dzieci z oddziału przedszkolnego w I półroczu oraz uczniowie klasy I w II półroczu. Rozpoczęcie innowacji w przedszkolu nastąpi w  październiku 2021 i trwać będzie przez 8 tygodni. Zajęcia z I klasą rozpoczną się od lutego. Zajęcia innowacyjne będą odbywać się raz w tygodniu w ramach spotkań z psychologiem szkolnym, certyfikowanym instruktorem jogi dla dzieci „Joga Smyka” A. Lasoty oraz nauczycielem edukacji wczesnoszkolnej, przedszkolnej.

         Dla zdrowia dziecka i jego prawidłowego rozwoju psychoruchowego ważne jest zaspokojenie potrzeby ruchu.  Rozwój techniki sprawia, że uczniowie wolą spędzać czas przed tabletem lub smartfonem. Brak doświadczeń ruchowych w tym wieku ma katastrofalne skutki. Joga to nie tylko ćwiczenia fizyczne wykonywane symetrycznie, ale bardziej złożona aktywność dziecka , pozbawiona rywalizacji. Ćwiczenia oddechowe i fizyczne wpływają na psychikę. Zwiększają odporność  na stres, pozwalają bardziej realistycznie oceniać napotkane trudności życiowe. Joga wpływa   na wzrost spokoju wewnętrznego, zwiększa optymizm i poprawia samopoczucie, poprawia własny wizerunek, zwiększa asertywność, odwagę, ma wpływa na poprawę kontaktów interpersonalnych z innymi osobami, zwiększa równowagę emocjonalną, zwiększa świadomość własnego ciała, poprawia zdrowie, poprawia świadomość ciała i jego gibkość, poprawia kondycję i wytrzymałość, zwiększa uważność, koncentrację umysłu. Joginowie łatwiej regenerują siły fizyczne i psychiczne po wysiłku. Uczy wrażliwości, uważności i świadomości własnego ciała. Naturą przedszkolaka jest ruch, zabawa, kreatywność. Dlatego w oparciu o pozycje jogiczne (asany), chcę pobudzać wyobraźnię, bawiąc się, tańcząc, opowiadając bajki i tworząc prace plastyczne.

CELE INNOWACJI PEDAGOGICZNEJ:

Cel ogólny:

       Rozwijanie sprawności ruchowej dzieci i koordynacji ruchowej poprzez organizowanie zajęć z jogi, kształtowanie nawyków dbania o swoje zdrowie.

Cele szczegółowe:

  • Wzmacnianie układu kostnego, mięśniowego, oddechowego i układu krążenia poprzez proste asany jogiczne i ćwiczenia oddechowe.
    • Posługiwanie się pomysłowością i wyobraźnią twórczą wyrażoną w asanach jogowych.
    • Zaspakajanie potrzeby ruchu poprzez zajęcia z elementami jogi
    • Utrwalanie umiejętności utrzymywania prawidłowej postawy ciała poprzez asany jogowe.
    • Nauka uważności , koncentracji uwagi, samoregulacji.
    • Sposób na relaksację i wyciszenie grupy.
ROZMIAR
KOLOR